Kritériá hodnotenia a klasifikácie prospechu žiaka na 1. stupni
v 1. polroku 2020/2021
Základná škola Bacúch, Bacúch
Pri hodnotení a klasifikácii vzdelávacích výsledkov žiaka sa postupuje v zmysle:
- § 55-57 Zák. č. 245/2008 (Zákon o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov) a Zákonom č. 93/2020 Z. z., ktorým sa s účinnosťou od 25. apríla 2020 novelizoval aj zákon č. 245/2008,
- Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy,
- v súlade s Usmernením k priebežnému a celkovému hodnoteniu žiakov základných škôl v školskom roku 2020/2021 počas mimoriadnej situácie a núdzového stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 (zo dňa 09.12.2020)
Spôsob polročného hodnotenia a klasifikácie v jednotlivých ročníkoch:
2. ročník:
|
- predmety MAT, SJL, PVO budú hodnotené známkou 1 až 5
- predmety ANJ, VYV, HUV, TSV, ETV, NAV slovom absolvoval
|
4. ročník:
|
- predmety MAT, SJL, PDA, VLA, ANJ, INF, VYV, PRE budú hodnotené známkou 1 až 5 - nezachytila som nejaký pokyn, že nemôže byť 5
- predmety HUV, TSV, NAV slovom absolvoval
|
Do polročnej klasifikácie a hodnotenia sa bude prihliadať na:
1. výsledky žiakov získané počas prezenčnej formy vyučovania v 1. polroku – od 01.09.2020 do 18.12.2020
2. výsledky žiakov získané počas dištančnej formy vyučovania (mimoriadnej situácie) v 1. polroku – od 11.01.2021
V čase mimoriadnej situácie sú žiakom poskytované materiály na vzdelávanie prostredníctvom a webových stránok. Komunikácia so žiakmi prebieha rôznymi spôsobmi:
- videokonferencie prostredníctvom aplikácie Messenger
- komunikácia so žiakmi a rodičmi prostredníctvom aplikácií, Messenge
- komunikácia so žiakmi a rodičmi prostredníctvom mailov, SMS správ
- telefonické rozhovory
Vyučujúce počas mimoriadnej situácie priebežne hodnotia aktivitu žiakov, spoluprácu, plnenie povinností, tvorbu projektov s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka vopred dohodnutým spôsobom.
Kritériá hodnotenia počas dištančnej formy vzdelávania (mimoriadnej situácie) :
STUPEŇ
|
KRITÉRIÁ HODNOTENIA
|
ŽIAK
|
1
|
- primerane rýchle reakcie na správy učiteľa
- pravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
- zodpovedné a precízne vypracovanie zadaných úloh len s malými chybami
- snaha žiaka v maximálnej miere využiť svoj potenciál vzhľadom na svoje individuálne schopnosti a možnosti
|
- Žiak prirodzene šikovný, zodpovedný, svedomitý, snaživý, disciplinovaný v domácej príprave, aktívne sa zapájal do tvorby projektov nad rámec povinných zadaní.
- Žiak schopný, v mimoriadnej situácii preukázal maximálnu snahu, zodpovedný prístup k plneniu povinností, aktívne sa zapájal do tvorby projektov nad rámec povinných zadaní.
- Žiak preukázal, že učivu výborne rozumie.
|
2
|
- primerane rýchle reakcie na správy učiteľa
- pravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
- zodpovedné a precízne vypracovanie zadaných úloh, len s malými chybami
- žiak preukázal, že učivu dostatočne rozumie
|
- Žiak prirodzene šikovný, zodpovedný, svedomitý, snaživý, ale nedisciplinovaný v domácej príprave, úlohy a zadania neodovzdával včas, výsledky jeho práce boli s chybami, ktoré po upozornení odstránil.
- Žiak schopný, v mimoriadnej situácii preukázal snahu, výsledky jeho práce boli veľmi dobré, častejšie sa vyskytovali chyby.
|
3
|
- oneskorené reakcie na správy učiteľa
- nepravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
- úlohy boli vypracované nezodpovedne, neúplne,
s chybami
|
- Žiak s ľahostajným prístupom k plneniu povinností.
- Práce odosielal nepravidelne, často až po opakovanom upozornení učiteľa.
- Výsledky jeho práce boli chybné, no po odporúčaní učiteľa ich odstránil.
- Žiak preukázal, že učivu čiastočne rozumie.
|
4
|
- oneskorené reakcie na správy učiteľa
- reakcie až na opakované výzvy učiteľa
- nepravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
- laxný až nezodpovedný prístup k plneniu zadaných úloh
- povrchná práca
|
- Žiak s ľahostajným až nezodpovedným prístupom k plneniu povinností.
- Nesplnil a neodovzdal všetky zadané úlohy.
- Výsledky jeho práce boli chybné, a ani po odporúčaní učiteľa ich neodstránil.
- Žiak deklaruje nízku úroveň vedomostí.
|
5
|
- žiadne reakcie na správy učiteľa
- neplnenie zadaných úloh
|
- Žiak s nezodpovedným prístupom k plneniu povinností.
- Výsledky jeho práce sú neznáme.
- Žiak deklaruje nízku úroveň vedomostí.
|
Známky budú uzavreté k dňu 27.1.2021, kedy prebehne aj klasifikačná porada.
Zapísala Mgr. Adriana Janková