Hodnotenie

Kritériá hodnotenia a klasifikácie prospechu žiaka na 1. stupni

v 1. polroku 2020/2021

Základná škola Bacúch,  Bacúch

Pri hodnotení a klasifikácii vzdelávacích výsledkov žiaka sa postupuje v zmysle:

  • § 55-57 Zák. č. 245/2008 (Zákon o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov) a Zákonom č. 93/2020 Z. z., ktorým sa s účinnosťou od 25. apríla 2020 novelizoval aj zákon č. 245/2008,
  • Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy,
  • v súlade s Usmernením k priebežnému a celkovému hodnoteniu žiakov základných škôl v školskom roku 2020/2021 počas mimoriadnej situácie a núdzového stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 (zo dňa 09.12.2020)

Spôsob polročného hodnotenia a klasifikácie v jednotlivých ročníkoch:

2. ročník:

  • predmety MAT, SJL, PVO budú hodnotené známkou 1 až 5
  • predmety ANJ, VYV, HUV, TSV, ETV, NAV slovom absolvoval

 4. ročník:

  • predmety MAT, SJL, PDA, VLA, ANJ, INF, VYV, PRE budú hodnotené známkou 1 až 5  - nezachytila som nejaký pokyn, že nemôže byť 5
  • predmety HUV, TSV, NAV slovom absolvoval

 

Do polročnej klasifikácie a hodnotenia sa bude prihliadať na:

 

1. výsledky žiakov získané počas prezenčnej formy vyučovania v 1. polroku – od 01.09.2020 do 18.12.2020

 

2. výsledky žiakov získané počas dištančnej formy vyučovania (mimoriadnej situácie)  v 1. polroku – od 11.01.2021

 

            V čase mimoriadnej situácie sú žiakom poskytované materiály na vzdelávanie prostredníctvom  a  webových stránok. Komunikácia so žiakmi prebieha rôznymi spôsobmi:

  • videokonferencie prostredníctvom aplikácie Messenger
  • komunikácia so žiakmi a rodičmi prostredníctvom aplikácií, Messenge
  • komunikácia so žiakmi a rodičmi prostredníctvom mailov, SMS správ
  • telefonické rozhovory

 

            Vyučujúce počas mimoriadnej situácie priebežne hodnotia aktivitu žiakov, spoluprácu, plnenie povinností, tvorbu projektov s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka vopred dohodnutým spôsobom.

 

                        Kritériá hodnotenia počas dištančnej formy vzdelávania (mimoriadnej situácie) :

STUPEŇ

KRITÉRIÁ HODNOTENIA

ŽIAK

1

 

  • primerane rýchle reakcie na správy učiteľa
  • pravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
  • zodpovedné  a precízne vypracovanie zadaných úloh len s malými chybami
  • snaha žiaka v maximálnej miere využiť svoj potenciál vzhľadom na svoje individuálne schopnosti  a možnosti
  • Žiak prirodzene šikovný, zodpovedný, svedomitý, snaživý, disciplinovaný v domácej príprave, aktívne sa zapájal do tvorby projektov nad rámec povinných zadaní.
  • Žiak schopný, v mimoriadnej situácii preukázal maximálnu snahu, zodpovedný prístup k plneniu povinností, aktívne sa zapájal do tvorby projektov nad rámec povinných zadaní.
  • Žiak preukázal, že učivu výborne rozumie.

 

2

 

  • primerane rýchle reakcie na správy učiteľa
  • pravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
  • zodpovedné  a precízne vypracovanie zadaných úloh, len s malými chybami
  • žiak preukázal, že učivu dostatočne rozumie

 

  •  Žiak prirodzene šikovný, zodpovedný, svedomitý, snaživý, ale nedisciplinovaný v domácej príprave, úlohy a zadania neodovzdával včas, výsledky jeho práce boli s chybami, ktoré po upozornení odstránil.
  • Žiak schopný, v mimoriadnej situácii preukázal snahu, výsledky jeho práce boli veľmi dobré, častejšie sa vyskytovali chyby.

3

 

  • oneskorené reakcie na správy učiteľa
  • nepravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
  • úlohy boli vypracované nezodpovedne, neúplne,

s chybami

 

  • Žiak s ľahostajným prístupom k plneniu povinností.
  • Práce odosielal nepravidelne, často až po opakovanom upozornení učiteľa.
  • Výsledky jeho práce boli chybné, no po odporúčaní učiteľa ich odstránil.
  • Žiak preukázal, že učivu čiastočne rozumie.

4

 

  • oneskorené reakcie na správy učiteľa
  • reakcie až na opakované výzvy  učiteľa
  • nepravidelné odovzdávanie všetkých požadovaných zadaní a domácich úloh
  • laxný až nezodpovedný prístup k plneniu zadaných úloh
  • povrchná práca
  • Žiak s ľahostajným až nezodpovedným prístupom k plneniu povinností.
  • Nesplnil  a neodovzdal všetky zadané úlohy.
  • Výsledky jeho práce boli chybné, a ani po odporúčaní učiteľa ich neodstránil.
  • Žiak deklaruje nízku úroveň vedomostí.

5

  • žiadne reakcie na správy učiteľa
  •  neplnenie zadaných úloh
  • Žiak s nezodpovedným prístupom k plneniu povinností.
  • Výsledky jeho práce sú neznáme.
  •  Žiak deklaruje nízku úroveň vedomostí.

 

Známky budú uzavreté k dňu 27.1.2021, kedy prebehne aj klasifikačná porada.

Zapísala Mgr. Adriana Janková