Online vyučovanie
Enviro portál - Digitálny pracovný zošit (triedime.sk)
Video Triedime.sk
www.aitec.sk/kniznica/
Pri prezeraní prezentácie si nezabudnite pustiť prezentáciu. Môžete to urobiť dvoma spôsobmi funkčným klávesom F5 alebo Prezentácia!
SJL a MAT
INF
-
Otestuj sa v digitálnom svete 3. ročník - tinyurl.com/ycywd2cx
-
-
Otestuj sa v digitálnom svete 4. B - tinyurl.com/2p96ynfp
-
Učíme sa písať - www.typingstudy.com/sk-slovak-1/
-
3. roč. www.ucitelka.wz.sk/kreslime.html, Vianoce čisté a biele ako sneh.docx (15794)
- www.ucitelka.wz.sk/text.html - Písanie na klávesnici
-
informatika4.dobre-napady.sk/
-
informatika3.dobre-napady.sk/
-
Aktivita 13
Grafický editor - RNA - Animácie
Program musíme otvoriť v pokročilej konfigrácii, resp. ju nastaviť (Zobrazenie / Iné / Nastavenie prostredia - výber Pokročilákonfigurácia).
Pred vytváraním animácie si nastavíme papier (Zobrazenie / Nastaviť papier - Animácia).
Jednotlivé obrázky pri animáciách nazývame fázy. Pri tvorbe animácií si zapíname zobrazovanie Obsahu, ktorý nám ukazuje všetky fázy animácie.
Vytvor jednoduchú animáciu pomocou pečiatok Animácie: chodiaci_panacik alebo chodiaci_psik
1. do 1. fázy vlož 1. obrázok z animácie, pridaj fázu pomocou tlačidla
a do 2. fázy vlož 2. obrázok z animácie a tak pokračuj, kým nevytvoríš celú animáciu.
2. Vyskúšaj spustiť animáciu - Prehrať normálne
3. Animáciu ulož do svojho priečinka na server.
Vytvor jednoduchú animáciu skákajúcej lopty:
1. Nakresli pomocou nástroja Vyplnený kruh loptu.
2. Nastav priesvitky (Zobrazenie / Priesvitky / Zobraziť predchádzajúcu fázu), aby si vedel ako je potrebné posunúť loptu.
3. V časti Obsah skopíruj fázu a následne v druhej fáze označ pomocou oblasti celú loptu a posuň o kúsok vyššie.
4. Tento postup opakuj niekoľkokrát (cca 9).
5. Vyskúšaj spustiť animáciu - Prehrať normálne
6. Čo nie je v poriadku? Lopta by mala aj padať :-) Ako to urobiť jednoducho? Označ všetky fázy a skopíruj ich ešte raz a cez pravé tlačidlo stlač Animácia / Prevrátiť poradie.
7. Ešte sa dá skákajúca lopta vylepšiť tým, že dve stredné fázy sú rovnaké a spôsobujú, že lopta sa v najvyššom bode na chvíľu akoby zastavila. Jednu z týchto dvoch fáz zmažeme a naša animácia je hotová.
8. Animáciu uložíme ako lopta.gif (GIF je formát súboru, ktorý dokáže animáciu prehrávať).
Iné nápady na animácie:
Vytvor jednoduchú animáciu dokresľovaním:
Pri vytváraní animácie si môžeme jednotlivé fázy aj kresliť. Jednotlivé fázy môžeme postupne dokresľovať. Predchádzajúcu fázu vždy najprv skopírujeme, pričom použijeme príkazy v základnej ponuke Úpravy-Kopírovať a Prilepiť za, alebo použijeme klávesové skratky CTRL+C a CTRL+V. Na kópii fázy dokreslíme ďalšiu časť obrázka. Tento postup opakujeme.
V prípade, že animácia sa prehráva veľmi rýchlo, nastav trvanie fáz pre všetky fázy (najprv ich všetky označ napr. CTRL+A): Animácia / Nastaviť trvanie - 200
Výsledná animácia:
Úlohy a obrázky pochádzajú zo študijného materiálu, ktorý vznikol ako súčasť národného projektu Ďalšie vzdelávanie učiteľov základných škôl a stredných škôl v predmete informatika v rámci Aktivity „Vzdelávanie učiteľov 1. stupňa ZŠ na informatiku a informatickú výchovu“:
M. Chalachánová: Informácie okolo nás 3, ISBN 978-80-8118-022-4
3. ročníka
2. ročník
file:///C:/Users/LENOVO/AppData/Local/Temp/Les%C3%ADk%20-%20Jozef%20Pavlovi%C4%8D-1.htm
ROZPIS UČIVA LEN PRE ŽIAKOV NA DIŠTANČNOM VZDELÁVANÍ
22.4.štvrtok
Mat-PZ str 47/1,4,5, a 48/celá strana, učeb. 67/3
Sjlč- Čítanka str.90, vedieť vyhľadať rým, spočítať verše, strofy, PL-Messenger
PVO - PZ str.73,74,75 a PL Messenger
21.4. streda
MAT-PL-Messenger, učeb. 67/1,PZ 47/1,2
SJL-učeb.89/12,13,PZ-49 dokončiť celú stranu
VYV- vyrobiť pohľadnicu na Deň matiek a napísať blahoželanie aj adresu(môže byť vymyslená)
9.4. piatok
- SJL - Blahoželanie – učeb.str.82/5a,b-ústne, 82/6, 8 b písomne (poslať odfotené na Messenger), PZ str.47,
- MAT – Učeb. str.61/3,9, 4, 7, 8 (slov.úlohy príklad, odpoveď), 62/14, 63/1, PZ str. 41
- SJL-č Vyrábame bábkové divadlo - úloha str. 85/5 – bude hodnotená v rámci predmetu výtvarná výchovaNaučiť sa čo je – Bábkové divadlo, Bábka...(Čítanka str. 85). Skús si vymyslieť a zahrať rozprávku. Vyber si strom, ktorý sa ti najviac páčil z knižky „Keď pôjdeš horou“ – Natrénuj si plynulé čítanie a pošli nahrávku na Messenger
8.4. štvrtok
- MAT Učeb.str. 60/5,7, prefotené PL (poslané na Messenger)
- SJL – č Čítanka str. 84 – 85 čítať + úlohy 85/1,2,3,4
- PDA Opakujeme tému: Domáce zvieratá a úžitok z nich – PL (poslané na Messenger)
7. 4. 2021 streda
- SJL Učeb.str.81/1,3,4-ústne, 82/7 ústne
- MAT Učeb.str. 60/1,2,3,4(slov.úloha výpočet a odpoveď),10
Štvrtok 25.3.
SJL- PL-poslané na Messenger
SJL-Mimočítankové čítanie-Keď pôjdeš horou
PL-poslané na Messenger
Pondelok 15.3.
Štvrtok 4. 3.
MAT- PZ str. 18, prefot. mater. Slovné úlohy(obrázok-Messenger)
SJL-č – Čítanka str. 68- 69, Vyber si strofu, ktorá sa ti najviac páčila. Prepíš ju a nakresli obrázok.
PVO – pracov. učeb. str. 60-61
Streda 3. 3.
SJL – učeb. str. 74/1, 5 – ústne ( riešenie: tvrdá spoluhláska d,t,n,l sa nachádza v slovách telefón, jeden, Denisa, Peter, hnedý, minerálka, pondelok, terč) písomne učeb. str 74/4, 75/6
MAT- PZ str. 16, 17
SJL- Čítanka str. 67 (báseň z textu naučiť sa naspamäť – poslať nahrávku do piatku)
Prepis jednej slohy z básne str. 67 a nakresliť ilustráciu (prepis textu budem hodnotiť)
SJL - Učebnica str. 74/1,2 – ústne, 74/3,4 – písomne, Opakujeme spoluhlásky (prefotený materiál)
MAT – PZ str. 16, Slovné úlohy (prefotený materiál)
SJL – ústne skúšanie - delenie hlások a určovanie v slovách, PZ str. 40, 41
SJLč – Čítanka str. 66 + úlohy
MAT – ústne skúšanie sčítania a odčítania do 20. PZ str. 14, 15
PVO - Dĺžka života PZ str. 59
26.2. piatok
SJLč – Čítanka str. 64 - Mňau, mňau..+ úlohy za textom
SJL- učeb.str. 72/26, diktáty (odfotený obrázok
MAT – Geometria str. 2,3
SJLč – prefotený materiál (rodič si ho môže vyzdvihnúť v škole alebo vytlačiť z Edupage)
prepis básne (na známku) Žart str. 65
Čítanka str. 63+úlohy
MAT – Odčítanie celých desiatok od dvojciferného čísla rozkladom, graficky PZ str. 12, 13PVO- Rast a vývin živočíchov 56-58
24.2. streda
SJL – Učebnica str. 72/24,25
Nadiktovať diktát str. 73
D.Ú. – 73/ lienka jednobodkovaná a dvojbodkovaná
MAT – PZ str. 11, Učeb. str. 50/2,3,6
23. 2. utorok
SJL - 1. Báseň zdravé telo prepis básne a dopĺňanie y/ý, i/í
2. V nadpise urč všetky hlásky - ústne
3. Vyhľadaj a zakrúžkuj rovnakou farbou slová, ktoré sa rýmujú.
4. Hádanku prepíš a zakrúžkuj zelenou krátke samohlásky a dlhé hnedou pastelkou.
- Zdravé telo
- Nášmu telu k-sl-k ch-ba,
- a preto cvič každ- deň.
- Neh-bať sa, to je ch-ba,
- tak, len-vosť odožeň.
- Hádanka
- Preháňa sa po Savane, nosí tričká pruhované. Čo je to?
- Učeb. str 71/ 18, 19, 20 - ústne
- 71/17 a 21 písomne
- D.Ú. odpis slov (výroba pomôcky na A4 papier)- učeb. str. 71/19
ČÍT- Čítanka str. 62, úlohy 62/1,2,3 ústne, 62/4,5 písomne
D.ú. čítať str. 64 - hodnotená bude reprodukcia textu
MAT- matematická rozcvička pamäťové počítanie do 20
Desaťminútovka (prefotený materiál-po dohode vytlačím a rodič si môže vyzdvihnúť zo schránky na dverách školy).
Zavedenie nového učiva -PZ str. 10/1 algoritmus sčítania a učeb. str. 50/2 - precvičovanie do zošita a na tabuľu
D.ú. dokončiť PZ str. 10
4. ročník - Čít
https://www.youtube.com/watch?v=elir4SbwnF0
https://www.youtube.com/watch?v=3gPRqcTksuk – Človek ako ničiteľ
22. 2. pondelok
SJL - opakovanie delenia hlások, písomne učeb.71/23
SJLč- čítanie z knihy Do školy - Ľudmila Podjavorinská, vyhľadávanie tvrdých a mäkkých spoluhlások (ústne), reprodukcia prečítanej básne
MAT- opakovanie sčítania, odčítania do 20 s prechodom, sčítanie a odčítanie celých desiatok, rovnice(okienkové príklady)
PDA - opakovanie živej a neživej prírody
________________________________________________________________________________________________________________
11. 2. 2. ročník
MAT
Opakujeme pred písomkou: učeb. str. 49/1b, 2b, 3b, 4, 9
PZ str. 8
SJL –Č
Čítanka str. 61 – Snežná tabuľa – Vypíš zvieratá, ktoré sa spomínali v texte. Zakrúžkuj vo vypísaných slovách mäkké spoluhlásky.
Nenápadný zdravotník - Nájdi v encyklopédií alebo na internete brhlíka a nakresli ho. Texty čítať plynulo.
PVO – opakujeme čo sme sa naučili za 1. polrok – dopravné prostriedky, ročné obdobia, rozdelenie roka - vymenovať mesiace, kostra, svaly, záchranné zložky, pôda, rozpúšťanie látok, odparovanie, filtrácia – ústne, PZ str. 55
4. ročník
MAT
Písomné sčítanie a odčítanie bez prechodu (rôzne vymyslené príklady-10) – počítame na tabuľu
Nové učivo učeb.str. 35/1,2
PZ str. 10
SJL –Č
Prefot. materiál – (doručím)čítanie s porozumením – podčiarkni všetky vlastné podstatné mená a vypíš ich do zošita. K vlastným pod. menám priraď na základe textu všeobecné podstatné mená.
Prefot. materiál (doručím)
PDA
Mapa mysle – ľudské telo (čo sme sa naučili), Nové učivo – Prírodné spoločenstvá str. 65-67
VLA -
Opakovali sme si na základe testových otázok (doručím)
Nové učivá – Nitra s okolím , Topoľčany ( Zlaté Moravce sme preskočili),
10.2. 2. ročník
MAT
Tajnička 49/8 – tabuľa
Učeb. str.48/20,21 – dva stĺpce písomne, 48/ 23,24,28 – ústne
Prefotený materiál
D.Ú. učeb.str.49/1a; 2a; 3a
SJL
Prezentácia – dvíhanie kartičiek
Uhádni hádanku a v odpovedi zakrúžkuj mäkké ď,ť,ň,ľ.
Učeb.str.68/4 (napísané na tabuli, podčiarkujeme); 69/7
PZ str. 38
4. ročník
MAT
interaktív. tabuľa- Aitec ofline písomné odčítanie bez prechodu (príklady)
Učeb. 34/4,10,11
PZ str. 9 – dokončiť na D.Ú.
SJL
Dopĺňanie – dvíhanie kartičiek spolu s 2. Ročníkom (prezentácia)
Tablet-
https://www.viemeposlovensky.sk/doplnovacka-cvicenia-spodobovanie-mix-3/2460
https://www.viemeposlovensky.sk/roboti-cvicenia-spodobovanie-mix?source=explicitKC#Učebnica str. 66/1,3,4 – ústne a 66/2,5 – písomne 67/6,7 –písomne a 8 ústne
Učebnica str. 67/8e D.Ú.
2. ročník
Mat
Kontrola D.Ú
Matematická rozcvička
https://wordwall.net/resource/10201461/od%c4%8d%c3%adtanie-do-100-okienkov%c3%a9-pr%c3%adklady
https://wordwall.net/resource/10184459/od%c4%8d%c3%adtanie-do-100-bez-prechodu-dvojcif-jednocif
PZ str. 9 – spoločne
SP prefotený list – dokončiť na domácu úlohu
Sjl –č
Pieseň Tancuj, tancuj... (vyhľadaj rým, strofa verš, zdrobneniny) https://www.youtube.com/watch?v=aIiILTTOhbY
Pieseň Bodaj by vás ...Prečítať, ústne odpovedať na úlohy 59/1,2,3
Vypočuť a zaspievať si pieseň
SP – tajnička, dopĺňanie odpovedí
Vypočuj si pieseň : https://www.youtube.com/watch?v=pHpAKeAp3JI
Sjl – precvič si tvrdé spoluhlásky
Prefotený materiál + na tri slová utvor vety, PZ str. 37
Učeb. str. 68/celá
PZ str, 37 – dokončiť na D.Ú.
4. ročník
Mat
Kontrola D.Ú.
Písomné odčítanie – video návod https://www.youtube.com/watch?v=B8H3eNHVYxY
(v triede učiteľ)
Učeb. str. 34/2,7
PZ str. 7/2,3,5
D.Ú. PZ str. 8 celá
Sjl –č
Čítanka str.76 Prečo televízia? + úlohy, poučka (vyhľadať 10 podstatných mien)
Sjl
Čo obsahuje vizitka- Tabuľa+ učebnica str. 65/5,7,8, OPAKUJEME –ústne, písomne -65/A
PZ str. 40 – dokončiť na D.Ú.
Vla –test 1.časť Vlastivedy
SJL (zastupovaná ANJ) – rozvíjame čitateľskú gramotnosť https://www.viemeposlovensky.sk/porozumeni#ps230
https://www.viemeposlovensky.sk/doplnovacka-cvicenia-spodobovanie-mix-3/2460
https://www.viemeposlovensky.sk/roboti-cvicenia-spodobovanie-mix?source=explicitKC#